FAQ – Najczęściej Zadawane Pytania

I. OBSŁUGA SYSTEMU

1) Co znaczy, że program partnerski jest ‚prywatny’?

W chwili obecnej ta funkcja jest niedostępna. W przyszłości, każda osoba zainteresowana uczestnictwem w programie partnerskim jako Partner (Wydawca), będzie mogła wybrać program, do którego chciałaby się zapisać, a tym samym – jakie produkty lub usługi z dostępnych promować. Reklamodawca po zaznaczeniu, że jego program jest ‚Prywatny’ ukrywa go z bazy dostępnych i tylko po indywidualnym zaproszeniu, Partner będzie mógł przystąpić do takiego programu.

2) Czym różnią się typy linków – linki normalne, seo oraz slash?

Link normalny, to link typu: www.strona.pl/?pp=12345,
link SEO, to link: www.strona.pl/#pp12345,
natomiast link slash, to link: www.strona.pl/pp/12345.
Przyjęło się, że link normalny oraz slash mają tego typu formę i nie różnią się niczym szczególnym, poza estetyką. Natomiast link SEO pomaga w pozycjonowaniu.

3) Czym różni się „wyświetlenie” od „wizyty”?

W ten sposób nazywamy akcje wykonywane przez użytkowników. Wyświetlenie to przejście przez użytkownika na określoną stronę Reklamodawcy. Dla przykładu – jeśli Reklamodawcy płaci za wyświetlenie podstrony ‚Kontakt’, to taka prowizja nalicza się w momencie, gdy użytkownik po trafieniu na stronę główną Reklamodawcy, przejdzie do podstrony ‚Kontakt’. Wyświetleniem również nazywamy tzw. Lead’a (CPL – Cost Per Lead). Jeśli Reklamodawca płaci dopiero za wypełniony formularz kontaktowy, taką akcję również zaznacza się jako wyświetlenie (i jest to podstrona z komunikatem typu ‚Dziękujemy za wypełnienie formularza’, która pojawia się po wysłaniu go).

Wizyta to akcja polegająca na kliknięciu przez użytkownika w link lub baner na stronie Partnera i przejście do strony Reklamodawcy. Fachowo tego typu akcje określa się jako CPC – Cost Per Click.

4) Czym jest kategoria działania „INNA”, jak i z kim się ustala jej funkcjonalność?

Jest to jedynie symbol akcji i można go dowolnie skonfigurować, jako np. wyświetlenie lub wizytę. Od Reklamodawcy zależy jak wiele akcji chce ustawić, a za które będzie wynagradzał Partnerów.

5) O co chodzi z kolumną „akceptuj po dniach” i czemu ona służy?

Kolumna ta służy do wyznaczenia terminu, po którym automatycznie zatwierdzone będą akcje użytkowników dokonane na stronach Partnerów. Przykładowo, użytkownik przeszedł na stronę klienta po odwiedzeniu strony Partnera i złożył zamówienie. Prowizja zostanie naliczona po tylu dniach, ile wynosi wartość w tej kolumnie, jeśli wcześniej właściciel programu nie zatwierdził jej manualnie.

6) Czy mogę mieć kilka programów na jednej stronie?

Oczywiście, jest możliwość prowadzenia paru programów jednocześnie. W podstawowym abonamencie Partneo24 umożliwiamy prowadzenie jednego programu. Natomiast po wybraniu wyższego abonamentu, można prowadzić więcej programów partnerskich.

7) Czym jest „Domyślna grupa programu”?

Aby w łatwy sposób zarządzać swoim programem partnerskim, można tworzyć grupy, do których przypisuje się Partnerów. ‚Domyślna grupa programu’ to nazwa, którą system automatycznie nadaje grupie utworzonej wraz z pierwszym programem. Można tę nazwę w dowolnym momencie zmienić.

8) Co to jest ‚identyfikator do integracji’?

Jest to pole, którym posługuje się głównie programista, integrujący stronę Reklamodawcy z systemem Partneo24, dzięki czemu prawidłowo naliczane są prowizje.

II. ROZLICZENIA

1) Prowizje naliczane są w kwocie netto czy brutto?

W momencie składania zamówienia przez klienta na stronie Reklamodawcy, ostateczna cena jest ceną brutto. Prowizje dla Partnerów podawane są zawsze w kwocie brutto. Przy rozliczeniu, wystawiając fakturę lub rachunek, znajdzie się również obliczona kwota netto. Partnerzy powinni rozliczać się z przychodów, zgodnie z obowiązującym prawem podatkowym.

2) Czy można dzielić prowizję na pół pomiędzy dwóch partnerów lub stosować wielopoziomowe polecenia?

Niestety, nie jest to możliwe w obecnej wersji systemu. Prowizje przyznawane są tylko jednemu, konkretnemu partnerowi. W zależności od wybranej opcji będzie to pierwszy polecający lub ostatni.
Pierwszy polecający to Partner, w którego link lub baner użytkownik kliknął po raz pierwszy dowiadując się o istnieniu strony Reklamodawcy. Natomiast ostatni polecający, to Partner, w którego link lub baner kliknął użytkownik tuż przed złożeniem zamówienia. Może zdarzyć się tak, że jeden Partner jest i pierwszym, i ostatnim polecającym. Natomiast, jeśli użytkownik za pierwszym razem przejdzie na stronę Reklamodawcy po poleceniu Partnera X, ale nie dokona zakupu, a po miesiącu jeszcze raz odwiedzi tę stronę, ale przechodząc na nią ze strony Partnera Y i dokona zakupu, można wybrać, który Partner zostanie wynagrodzony. Partner X nazywany jest pierwszym polecającym, a Partner Y – ostatnim.

3) Jak wpisać prowizję o wysokości 5 groszy za wizytę?

Ustawiając prowizję w kwocie 5 groszy, należy wybrać wartość ‚kwotowe’ a następnie wpisać 0,05.

4) Czy dla wybranych produktów z asortymentu prowizja może być mniejsza, niż w przypadku innych?

Jest możliwa opcja ustawienia różnej prowizji, tworząc grupy Partnerów. Dana grupa ma dostęp do konkretnych materiałów promocyjnych. Można jednej grupie ustawić prowizję w wysokości 20%, a innej 10%. Partnerzy z danej grupy kopiują z materiałów link lub baner ze specjalnym ID i dostają prowizję zależną od tego, do której grupy są przypisani.
Nie można jednak w obrębie jednej grupy wynagradzać Partnerów różną prowizją za różne produkty.

5) Czy jeśli zmienię wartość prowizji w trakcie trwania programu, np. z 23% na 20%, jak szybko dane te zostaną wprowadzone do systemu? Czy partnerzy zostaną o tym poinformowani? Czy mogą się nie zgodzić na taką zmianę?

Wartości prowizji po zmianie zatwierdzane są w systemie automatycznie. Partnerzy nie dostaną powiadomienia, dlatego właściciel lub manager programu musi skontaktować się z nimi indywidualnie lub wysłać wiadomość grupową. Partner widzi do jakiego programu jest przydzielony. Regulamin wyznacza zasady co do zmiany prowizji w trakcie trwania programu. Aby takowa nastąpiła, należy uprzednio poinformować o tym Partnerów. Pierwszeństwo mają warunki uzgodnione przy rozpoczęciu współpracy i akceptacji regulaminu.

6) Czy mogę odrzucić prowizję?

Tak, w momencie gdy prowizje zatwierdzane są ręcznie, można je również odrzucić. Jednak decyzja ta musi być poparta konkretnymi dowodami, że prowizja nie powinna zostać zatwierdzona, tj. Partner wykonał działania niezgodne z regulaminem lub dane zamówienie, które wygenerowało tę prowizję zostało anulowane.

III. PARTNERZY

1) Co to jest ID Partnera?

Każdy Partner, zarejestrowany w dowolnym programie partnerskim, dostaje swój własny kod ID. Dzięki niemu, wstawiając materiały reklamowe na swojej stronie, system może rejestrować akcje dokonywane przez użytkowników oraz prawidłowo naliczać prowizje.

2) Czy partner w swoim profilu widzi akcje wykonane przez użytkowników?

Tak, Partner widzi program, do którego jest przypisany oraz akcje, jakie wykonali użytkownicy po kliknięciu na udostępnione przez niego materiały reklamowe. Właściciel programu, w każdym momencie ma wgląd w Partnerów, którzy są przypisani do jego programu oraz może obserwować statystyki każdego z nich. Jest również podgląd na każdą akcję, która została zarejestrowana przez system.

3) Jaką partner ma gwarancję, że otrzyma prowizję?

Bezpieczeństwo oraz wiarygodność Partnerów zapewnia akceptowany przez każdego przystępującego regulamin. Znajdują się tam wszelkie zapisy dotyczące naliczania prowizji oraz wypłacania ich. Przystępując do programu zawiera się umowę podobną do tych, które zawieramy składając jakiekolwiek zamówienie. W momencie braku terminowej wpłaty, wszelkie sprawy rozstrzygane są zgodnie z prawami kodeksu cywilnego.

IV. PROBLEMY

1) Po zapisaniu programu wyskakują błędy: Błędy dotyczą następujących pól:
Symbole akcji nie są unikalne. Czym są symbole akcji?

Symbole akcji to nazwy, które zapisuje się w kodzie strony HTML. Pozwalają one na zinterpretowaniu przez system dokonywanych działań przez użytkownika. I tak, symbol akcji ‚sell’, oznacza akcję CPS (Cost Per Sale), czyli służy do prawidłowego naliczenia prowizji od sprzedaży. Symbol ‚visit’, oznacza wizytę, czyli akcję CPC (Cost Per Click) i nalicza prowizję od kliknięcia w link lub baner przez użytkownika. Ostatni symbol to ‚view’, co oznacza wyświetlenie. Dzięki niemu naliczane są prowizje za akcję typu CPL lub CPA (Cost Per Lead lub Cost Per Action). Służą do formalizowania prowizji za wypełnienie formularza, wyświetlenie odpowiedniej podstrony czy zapis do newslettera.

Nazwy symboli można zmienić na dowolne, ale zrozumiałe dla Reklamodawcy oraz programisty zajmującego się integracją systemu. I tak, symbol ‚view’ można nazwać ‚formularz’ lub ‚newsletter’. Ułatwi to rozpoznanie akcji. Należy jednak o takich zmianach informować dział techniczny.

2) Co jeśli nie mam czasu na znalezienie partnerów do swojego programu partnerskiego i/lub nie wiem jak ich szukać?

Zapraszamy do skorzystania z usług Partneo, które zajmuje się budowaniem sieci sprzedaży. Korzystając z oprogramowania Partneo24, analizujemy działalność Reklamodawcy i indywidualnie dobieramy dla niego Partnerów, którzy profilem swojej działalności mogą być najbardziej skuteczni w polecaniu konkretnych produktów lub usług.

V. JAK ZACZĄĆ

1) Co muszę zrobić, żeby zacząć?

Wystarczy wybrać interesujący abonament i skontaktować się z nami. Jak tylko otrzymamy akceptację warunków, bierzemy się z determinacją do pracy.

2) Jak wygląda integracja systemu Partneo ze stroną Reklamodawcy?

Odbywa się to po zaakceptowaniu warunków współpracy. Reklamodawca dostarcza Partneo niezbędne informacje, potrzebne do zintegrowania systemu, po czym dział techniczny wykonuje niezbędne działania oraz testuje funkcjonowanie systemu.

3) Jakich efektów można oczekiwać ze współpracy z Partneo?

Nie sposób ocenić dokładnych rezultatów działań, jedynie je przewidując. Natomiast nasz zespół każdego dnia pozyskuje dla swoich klientów kolejnych partnerów, dzięki którym Reklamodawcy mogą zwiększać swoją sprzedaż. Mimo wszystko, jeśli rezultaty nie satysfakcjonują Reklamodawcy, może skorzystać z oferowanej przez nas gwarancji zwrotu zainwestowanych pieniędzy w ciągu pierwszych trzech miesięcy.

Napisz do nas jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie!